RAYUAN DERMA UNTUK PAS KAWASAN BUKIT GANTANG


NOMBOR AKAUN: 08040010013314
BANK ISLAM CAWANGAN TAIPING

Terima Kasih!

Bukan kerja orang PAS bakar gereja!

Two cases of attempted arson were reported in Taiping involving a church and a school. And black paint was splashed on the outer wall of a Malacca church.

YDP PAS Bukit Gantang,Ustaz Nordin Jaafar pergi melihat sendiri kesan gereja All Saints dibakar baru-baru ini. gambar mstar.

Tujuh ditahan kerana disyaki membakar gereja sekitar bandar Taiping.
Bercakap pada sidang media di Taiping, Ketua Polis Perak berkata “polis telah mendapatkan perintah tahanan reman enam hari bermula hari ini sehingga 27 Januari bagi membantu siasatan.”
Kini mereka telah dilanjutkan tahanan reman sehingga 2 Februari.

Katanya, tempoh tahanan reman itu akan dilanjutkan jika diperlukan.

Datuk Zulkifli Abdullah berkata kesemua suspek tidak mempunyai rekod jenayah.

Siasatan awal juga mendapati kejadian khianat yang berlaku tidak didorong oleh mana-mana kumpulan atau organisasi, katanya.


"Suspek tidak menganggotai sebarang kumpulan atau organisasi tetapi dipercayai melakukan perbuatan khianat secara spontan sebagai reaksi terhadap isu penggunaan kalimah "Allah" yang dilaporkan media, katanya.

Zulkifli berkata sisatan awal mendapati suspek hanya merupakan sekumpulan kawan-kawan sekitar Kamunting yang bertindak sendiri.

Dua daripada lelaki itu bekerja di sektor swasta, manakala tiga lagi menjalankan perniagaan sendiri dan dua lagi tidak bekerja.

Bagi kita mereka tidak bersalah sehingga mahkamah menjatuhkan hukuman.Tetapi kita berharap mereka diberi peluang untuk bertemu peguam.

Kita tidak mahu terdapat "kambing hitam".Keadilan untuk semua.Kita berharap sewaktu direman mereka tidak dicederakan.


0 comments: